Yazmakla İlgili İki Harika Film

 Merhaba Dostlar😊

Yine film yorumuyla karşınızdayım. Bu bloğu açarken ilk yazılarımı film yorumları olacağını hiç düşünmemiştim ama bu sıralar çok güzel filmlerle karşılaştım. Herkes bu filmleri izlesin istiyorum bu yüzden buradayım. Yazıların ardından trailer ekliyorum onlara da bir göz atın.




İlk filmimizin uzun ve zor bir adı var. Filmimiz, The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society. Türkçeye Edebiyat ve Patates Turtası Derneği olarak çevrilmiş.  

Filmimiz ikinci dünya savaşın sırasında işgal edilen Guernsey'de başlıyor. Alman askerleri bir grup insanı durduruyor ve neden toplandıklarını soruyor. Onlarda yedikleri kızarmış domuzu gizlemek için bir edebiyat kulüpleri olduğu yalanını söylüyorlar. Kulübün kaydedilmesiyle düzenli olarak toplanmaya başlıyorlar ve klüp böylece kurulmuş oluyor. Hemen sonrasında 1946 yılına geçiyor. Yazar olan kahramanımız Juliet Ashton Londraˋda yaşıyor. Bir gün tanımadığı birinden bir mektup alıyor. Mektubu yazan kişi adresini bir kitapta bulduğunu, bir edebiyat kulüpleri olduğunu fakat kitaba ihtiyaç duyduklarını söylüyor ve bu sebeple bir kitapevi adresi istiyor. Böylece mektuplaşmaya başlıyorlar. Bu mektuplar sonucunda bu klübü merak eden Juliet Guernsey'i ziyaret etmeye karar veriyor ve hikaye başlıyor. 





Film kesinlikle harikaydı. Çok etkileyici ve ilham vericiydi izlemenizi tavsiye ediyorum.




İkinci filmimiz Finding Forrester. Türkçeye Forrester'ı bulmak olarak çevrilmiş.
Baş kahramanlarımızdan Jamal Wallace yazmaya karşı tutkulu bir genç. Fakat yaşadığı çevre sebebiyle bunu saklıyor. Bir gün bir cesaret gösterisi için mahalledeki yalnız  yaşayan adamın evine giriyor fakat beklenmedik bir şekilde çantasını orda bırakarak çıkmak zorunda kalıyor. Çantasını bulduğunda ise içerisinde yazılarının olduğu defterlerine notlar alındığını görüyor. Ertesi gün tekrar o eve giderek orada yaşayan adamdan yazmak konusunda yardım istiyor. Filmde bu iki kahramanımız arasında gelişen dostluğu ve hayata bakış açılarındaki değişikliği izliyoruz. 
Bu filmde muhteşem ve izlemenizi kesinlikle öneriyorum. 
















Yorumlar

  1. merhabalar. bloğunuzu yeni keşfettim. ben tam bir sinefil sayılmam film izlemekle aram çok iyi değil ama bahsettiğininiz filmleri öyle tatlı anlatmışsınız ki izlenecekler listemin en başına aldım bile. yazmaya devam edin lütfen.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim~ sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İki Harika Kore Dizisi

The Bookshop (Sahaf)